14 sep
14 september 2023, 10:33

Välkommen på facklig grundkurs!

Kurs

Den 14-15 november kommer Sjöbefälsföreningens fackliga grundkurs att hållas. Den är öppen för alla medlemmar som vill lära sig mer om facket, arbetsrätt och kollektivavtalen.

Under vår fackliga grundkurs går vi igenom grunderna i arbetsrätt. Vi kommer också att gå igenom våra kollektivavtal och bland annat prata om arbetsmiljö. Självklart finns det även möjlighet att ställa frågor till våra ombudsmän om det är något särskilt man undrar över.

Platserna till vår fackliga grundkurs är först till kvarn, där de som aldrig har gått kursen har förtur. Anmäl dig genom att skicka ett mail till sbf@sjobefal.se med namn, rederi och kontaktuppgifter senast den 7 oktober. Skriv "Facklig grundkurs" i ämnesraden.