18 dec
18 december 2023, 10:50

Nominera till förtroendeuppdrag!

Rösta

Känner du någon som skulle passa bra i Sjöbefälsföreningens styrelse eller är du själv intresserad? Eller skulle du vilja bli revisor, sitta i valberedningen eller i någon av kommittéerna? Nu är det dags att nominera till förtroendeuppdrag i Sjöbefälsföreningen för kommande kongressperiod 2024–2028. Styrelsen har fyra ordinarie möten per år, oftast på kansliet i Skarpnäck, under två dagar. Revisorerna granskar kontinuerligt Sjöbefälsföreningens räkenskaper, samt ser till att föreningen följer stadgar och kongressbeslut. En gång per år går de även igenom räkenskaperna tillsammans med en auktoriserad revisor. Kommittéerna har till uppgift att vara arbetsgrupp för respektive yrkesfrågor.

Vill du nominera någon, eller dig själv, skicka ett mail med namn, rederi och kontaktuppgifter till valberedningen@sjobefal.se. För att sitta i styrelsen och valberedningen måste du vara aktiv eller interaktiv medlem i Sjöbefälsföreningen.

Vilka som blir förtroendevalda i föreningen väljs på kongressen som kommer att hållas den 11-13 juni 2024 i Helsingborg.

Klicka här för att läsa mer om de olika förtroendeuppdragen.